Köp- och leveransvillkor

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Förskottsfaktura
Du betalar in pengar i förväg på vårt Bankgirokonto. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

Priser

Priset redovisas inkl svensk moms (25%) för kunder in Sverige och privatpersoner inom EU. För dig utanför EU, kommer momsen dras bort i kassan när du väljer ditt leveransland. Kunder utanför EU kan behöva betala införselmoms och tull enligt respektive lands regler. 

 

Leveranssätt

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Paket längre än 150cm skickas som regel med Bussgods. Om du önskar annat fraktsätt tillkommer tillkommer fraktspeditörens avgifter.  Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Vid kampanjer med fri frakt, så gäller detta leveranser inom Sverige med fraktsätt som FB Radio väljer (i regel Postnord/DHL/Bussgods). 

LeveranstidWe normally send your order within 1-3 working days after we receive the order. During the summer (July - August) and the Christmas and New Year holidays, the delivery time can be slightly longer - if you are in a hurry during such a period, it is safest to email us and check the delivery time. For special orders of non-stocked items, we announce the estimated delivery time by email, for order items, an approximate delivery time for each item is stated in the web shop.

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (minst 1 år). Om du kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador, eller skador som uppkommit som t.ex. skadade komponenter vid blixtnedslag eller statisk elektricitet. För radioapparater och slutsteg gäller ej garantin sluttransistorerna då dessa lätt tar skada av t.ex. hög stående våg.  
Vid retur betalar du själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Maila oss alltid så att du får rätt returadress. Fraktkostnaden på din beställning återbetalas ej, och du står själv för returfrakten samt risken för skada/förlorat gods vid retur. 
Vid specialbeställda varor gäller offererade villkor för var tillfälle. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna samt fraktkostnaden.

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Övrigt
Tips och instruktioner
SvenskaEnglishNorskDansk