Köp- och leveransvillkor

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Minimiorder
Minsta ordervärde är 150kr. Maila oss om du behöver frångå detta så ser vi huruvida det går att lösa.
 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout
 
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

 

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Förskottsbetalning

Du betalar in pengar i förväg på vårt Bankgirokonto. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

Leveranssätt

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.

Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods. Alla antenner skickas med Bussgods. OBS! Om du bor på Gotland eller av annan anledning inte kan ta emot bussgods, och vill beställa en antenn, ber vi dig kontakta oss innan du skickar din beställning. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
 

 

Leveranstid
Vi skickar normalt din beställning inom 1-3 arbetsdagar efter att vi mottagit beställningen. Undantaget är antenner och annat skrymmande som skickas med Bussgods. Av miljöhänsyn skickas dessa leveranser endast en gång per vecka (vi har en bit till närmsta terminal från vårt lager). Notera att det kan ta någon extra dag vid förskottsbetalning, då vi behöver se betalningen på kontot innan vi skickar. Under sommaren samt Jul och Nyårshelgerna kan leveranstiden vara något längre. För specialbeställningar av ej lagerhållna artiklar meddelar vi beräknad leveranstid per mail.

 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (minst 1 år). Om du kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador, eller skador som uppkommit som t.ex. skadade komponenter vid blixtnedslag eller statisk elektricitet. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Maila oss alltid så att du får rätt returadress. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna samt fraktkostnaden.

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Övrigt
Tips och instruktioner
Moms visas: